Mert a világ meseszép!

Liv - utazik, szervez, elmélkedik

Liv - utazik, szervez, elmélkedik

A földi paradicsom márpedig nem unalmas! :D - Maldív-szigetek

2021. március

2022. május 30. - Ferenczi Lívia
20210331_074011.jpg
Bármilyen furcsa, de a Maldív-szigeteki utunk miatt aggódtam a legtöbbet. Nem igazán volt az elsődleges célpontjaink között. Egyrészt az ára miatt, másrészt mert őszintén megmondom, úgy gondoltam, hogy halálra fogjuk unni magunkat.:D
Az a helyzet, hogy egyiknek sem volt valóságalapja.
Egy jókor megvett repülőjeggyel, és egy lakott szigeten választott szállással, szerintem nagyon sokakat meg tudnék lepni. ;)
A unatkozás pedig az utolsó érzelem volt, amit ott átéltünk. Na jó, esetleg a reptéren sorban állva egy kicsit . :D
Nemrég értünk haza a csodás Sun Island -ről, erről írok most nektek egy kis beszámolót.
A kis jelző nem biztos, hogy a leghelyénvalóbb, de egyrészt túlcsordultak az élmények, másrészt szervezéskor én is minden információt ittam, így hátha most segíthetek. Ráadásul az íráskor a karanténomat töltöttem, szóval bele is fért az időmbe. 
Sosem jártunk még a Maldív szigeteken. Mindig az a gondolat volt a fejemben (szerintem nem voltam ezzel egyedül ),hogy mit lehet ott 2 hétig csinálni? Főleg, hogy a férjemmel, és a kislányunkkal ellentétben, én egyáltalán nem vagyok egy vízi ember.
Jelentem, nem unatkoztunk!
Sun Islandot azért választottuk, mert egy viszonylag nagy sziget, ahol úgy gondoltuk több lehetőségünk lesz elfoglalni magunkat, illetve ár érték arányban szerintem a legjobbak között van. Szempont volt továbbá, hogy semmiképp nem szerettem volna hosszan speedboat-ozni.
Közepesen rutinos utazók vagyunk, és egy ideje magunk szervezzük az utazásainkat.
Kivéve most.
Miután kiválasztottunk 2 nekünk tetsző szigetet, kértem tőlük árajánlatot, és ezután főképp egy Maldív csoportbeli tanácsnak köszönhetően, kértem néhányat utazási irodáktól is.
Kaptam is több nagyon korrekt ajánlatot, de többségében az én szervezésem nyert. Kivéve egyet.
Így alakult, hogy végül az Araamu Travel utazási iroda szervezésében utaztunk.
Ezúton is köszönöm Zoli az itthon kialakult helyzet miatti időpont variálásokban való segítséget. 
Qatar-ral mentünk, és mivel ott gyűjtjük a mérföldeket, ezért a jegyvásárlást a nevünk alatt intéztük.
Na de először az utazáshoz szükséges feladatok...
Az akkor érvényes beutazási feltételek a
Maldív szigetekre:
- A Maldív-szigetek kér egy az indulás idejétől számított 96 órán belül elvégzett, negatív pcr tesztet angol nyelven. ( ne felejtsétek el az útlevél számot ráíratni!)
A teszt az egy évnél idősebb gyermekeknek is szükséges!
Mi Szolnokon lakunk, és a Lab Center-ben készítettük a teszteket.
- Szükséges egy egészségügyi nyilatkozatot, az úgynevezett Imuga-t kitölteni, amit az érkezéshez számított 24 órán belül kell megcsinálni.
Ne feledjétek az időeltolódást!
Kitöltés után azonnal kaptam egy Qr kódot, amit lefényképeztem.
- A Qatar Airways kéri egy adatvédelmi nyilatkozat kitöltését.
Mind a három szükséges dokumentumot, Qr kódot, már a Liszt Ferenc repülőtéren is elkérték.
A pcr tesztről legyen másolat is!
Visszafelé pillanatnyilag resort szigetről nem volt szükséges a pcr teszt (lakott szigetről kell!), mivel sem a Qatar Airways, sem Maldív szigetek nem írja ezt elő. De az aktuális szabályok percről perce változtatnak, így azokat mindig érdemes ellenőrizni.
Amennyiben mégis előírnàk indulás előtt a Pcr-t, azt a szigeteken el lehet végezni. Jelezni kell a hotelnek az igényt. Jellemzően 75-100 $ között mozog az ára.
Természetesen hazaérkezve 10 nap karantén következett, amit ki lehet váltani két negatív pcr teszttel.
A leggyorsabb megoldás, ha az első tesztet már a reptéren elvégeztetjük.
Mi indulás előtt regisztráltunk, így a kapott Qr kóddal gyorsabb ügyintézésre lehet számítani.
A csomagok felvétele után kijövünk az érkezési terminálba, és baloldalt ki van táblázva a tesztelés.
Érdemes a csomagokat gyorsan felvenni, és sietni a tesztelésre (a wc stb. ráér ), mert egy gép beérkezése után pik-pak óriási sor alakul ki, és hazaérkezéskor már senkinek nem őszinte a mosolya. 
A reptéren a felnőttek (a gyerekek nem) megkapják a karanténba helyezésről a határozatot, és a piros matricát. A határozaton szereplő ügyszám kelleni fog a második pcr teszt elvégzéséhez szükséges útvonal engedélyhez. (A pontos teendők is rajta vannak a határozaton)
És akkor a konkrét utazás & Sun Island ...
A viszonylag ritka járatoknak köszönhetően a gépek egyrészről gyakorlatilag tele vannak (nesze neked távolság tartás ), másrészről sajnos az indulási idők, és a csatlakozások nem túl szerencsések.
Hazafelé pl.21.20-kor indult a gép, és öt óra repülés után, egy 8,5 órás várakozás következett, amit egy 5,5 órás újabb repülés követett. Mi nagyon nehezen ugyan, de meghoztuk a döntést, hogy megalszunk a reptéri Oryx hotelben, ami életünk egyik legjobb döntése volt, mert anélkül valószínűleg jó ideig maximum a sarki közértig lett volna kedvem utazni. Már, ha nyitva van  ;)
Ráadásul Dohában a Qatar-ra nem jellemzően volt egy órás késés, mivel több gépet is összevártak. Ezzel együtt az ellátás, a szervezés is hozta a megszokott minőséget.
Megérkezéskor túl az imádott első sokkon, mikor megüt a párás 35 fok, elindultunk megkeresni a Sun island pultját a transzfer ügyében. Itt teszem hozzá, hogy Maldív esetében sosem szabad csak a szállás árakat nézni, mikor kalkulálunk, ugyanis a transzfer árak elhagyhatatlanok, és horrorisztikusak is lehetnek.
A Sun island esetében egy 30 perces helyi járat repülő, és kb.10 perc speedboat a transzfer.
A pultnál közölték, hogy pont lemaradtunk egy járatról, és jöjjünk vissza 2 óra múlva. Hát, itt kedvem lett volna sírni egyet, de túl fáradt voltam hozzá.
Elindultunk helyi internet kártyát venni (5,17,34 gigás csomagok vannak), ami után az volt a terv, hogy nyáriba vedlünk, mivel iszonyatosan meleg volt.
Ám a férjem fáradsága felülírta a programot. :D
 Elhagyta ugyanis az egyik nagy bőröndöt. Pánikolva rohantunk vissza a Sun Island pultjához, ahol utoljára még biztosan megvolt. Itt a bőröndünket húzva, futva jött velünk szemben a sun island-os hölgy, és közölte, hogy fussunk gyorsan a kisrepülők termináljához, mert valakik nem jelentek meg, és el tudunk ezzel a járattal menni. :D
Minden jó, ha a vége jó!
 A hölgy egyébként végig futott velünk, sor elejére vitt a check-in-hez, intézkedett. Itt találkoztunk először a híres Maldív vendégszeretettel, őszinte segíteni akarással.
A transzfer, a csomagok pakolása, a szervezés, mind professzionális volt.
20210325_112248_1.jpg
És a megérkezés... nincs az a videó vagy fénykép, ami vissza tudná adni a látványt, a színeket, a paradicsomi madár hangokat, a virág illatot. Egyszerűen egy csoda
Kb 10 perc alatt elintézték a check-in-t, utána el is vittek ebédelni.
Mindenkinek saját asztala volt, állandó pincérrel. Mahesh volt a mi pincérünk, aki a csillagokat lehozta nekünk akkor is ha nem kértük. 
Az étteremben, ha nem az asztalodnál ülsz, viselni kell a maszkot. Nagyon szigorúan veszik, rá szólnak mindenkire.
A Sun island egy nagy sziget, sok turistával, viszont ezt egyedül az étteremben, esetleg a medencénél lehet érezni. Bármikor tudtunk üres tengerpart szakaszt találni. 
20210326_140943.jpg
Viszont itt kell szót ejtenem az emberi viselkedésről. Soha, semmiben nem szeretek általánosítani, így először elmondom, hogy mély tisztelet a kivételnek, de az orosz turisták vállalhatatlanul viselkednek.
Simán félre löktek a kislányommal együtt a pulttól, a végtelenül kedves személyzettel undorítóan bánnak, semmilyen szabályt nem tartanak be, a souvenir boltban az orosz gyerekek dobálták egymásnak a törékeny szobrokat...
No de az étkezéseknél próbáltunk másra koncentrálni :)
Én például arra, hogy felfedeztem az indiai konyha rejtelmeit  Sosem ettem előtte, igazság szerint nem is gondoltam, hogy nekem való lenne, de jelentem függő lettem.
Mi, a Maldív szigeteken szerintem ajánlott all inclusive ellátást választottuk, így a három étkezés mellett több helyen is fogyaszthattuk a kijelölt italokat, volt snack délután, töltötték a szobában a minibárt. Ez utóbbit elvileg egyszer, viszont a szobafiúnak naponta hagyott 1-2 $, és kis csoki miatt, ő jártában keltében töltötte a hűtőnket.
Járt továbbá az ingyenes sporteszköz használat is. (Tollas, pingpong, fallabda, kajak stb)
Ami mellett még nem tudok elmenni szó nélkül, az az élővilág.
20210330_101807.jpg
Ugyan esténként van cápa, és rája etetés ami már magában is bámulatos, de én mégsem erre gondolok.
Soha sehol nem találkoztam ennyi állattal. A lábunk körül úszkáltak a kis cápák, a térdig érő vízben előttem aludt egy tüskésrája, millió színes hal, az első esténken két meseszép mantarája körözött a móló körül, rengeteg madár, gyümölcsevő denevér, rákok, no meg a gém, alias Ibolya.  (a kislányom volt a keresztanya:) )
20210328_102854-effects.jpg
És ezek még csak a partról, partközelben is
látható állatok. Rengeteg fakultatív program lehetőség van. Cetcápa, mantarája, teknős, delfin les...
Ezekről sajnos közvetlen tapasztalásunk nem lett.:(
Illetve helyesbítek, manta ráját, tüskésráját, és cápákat láttunk. :D
20210325_210014.jpg
Az első két nap meseszép, szélcsendes időnk volt ( akkor kellett volna elmenni)
Szerencsére akkor rábeszélt a férjem egy sznorkelre a zátonynál, így láthattam szélcsendben azt a gyönyörű élővilágot 
A döntéseim megértéséhez el kell mondanom, hogy mint azt már fentebb említettem, én nem vagyok egy vízi ember. Felnőttként, egyedül tanultam meg úszni, hogy ha beleesek a vízbe, ne fulladjak meg...azonnal.:D
Szóval 2 tökéletes nap után, 1 hónappal hamarabb, megérkezett a monszun.
Egy nagyon komoly éjszakai vihar után, másnap javarészt esett az idő (ami egyébként remek élmény volt 30 fokban)
Ezután 2 napig kicsit borús időnk volt, hol esett, hol nem.
20210327_091207.jpg
És itt most kitérnék egy kicsit az időjárásra.
A férjem indulás előtt 1 héttel katatón állapotba került, és folyamatosan a Maldív időjárási oldalakat bújta. Ne tegyétek!!!  :D
Egyrészt afféle 50-50 alapon működik, másrészt semmi baj nincs az esővel. 
A legesősebb napon se zuhogott egyfolytában, és két kánikulai nap után kifejezetten jólesett.
Ugyan 2 nap után ismét száraz idő lett, viszont a szél megmaradt, és egészen az utazásunk végéig velünk is maradt.
Ez a part menti sznorkelezést nem befolyásolta (bár azt a szépséget már nem láttam, mint az első 2 nap), viszont a nagyobb hajós programokat igen.
Igaz, hogy csak egy nap volt, mikor el sem indították őket, de mivel erős hullámzás volt, és nekem reális az önértékelésem, nem mertem később sem bevállalni.
Az utolsó esténken viszont főképp a kislányom kedvéért bevállaltam egy horgászatot.
Tanulság ...ha úgy érzed, hogy nem vagy egy vízi ember, akkor nem vagy az.:D
A horgászat élményét nem a majdnem kifogott barracuda, vagy a férjem és kislányom által kifogott halak határozták meg, hanem a borzalmas rosszullét, amit végül egy tenger isteneinek való áldozással koronáztam meg.:D 
 Ennyi. A rossz élmény is élmény, főleg mikor vége van.;)
20210403_190747.jpg
Amit még tanácsként tudok adni a Sun island-hoz, hogy béreljetek biciklit! Még akkor is, ha olyan bénán bicikliztek, mint én. (Igen, azt is felnőttként tanultam meg :D)
Járjátok be vele keresztül kasul a szigetet! Semmilyen elzárt terület nincsen, bárhova be lehet menni. A sziget majdnem teljesen önellátó, ott termesztik a zöldségeket, gyümölcsöket, vannak csirkék, kacsák, nyulak stb.és ezeket mind meg lehet nézni. A banán erdőt semmiképp ne hagyjátok ki!
A biztonság kérdését a végére hagytam.
Nem komolytalankodtam el a Covid helyzet eddig sem, így az utazás szervezésekor is figyelembe vettem a biztonságot.
Ehagyhatatlan egy jó utasbiztosítás, ami Covid-ra is érvényes! Mi az Online Colonnade Optimal Családi csomagot kötöttük.
A Maldív-szigetek kiválasztásakor engem megnyugtatott a tudat, hogy csak tesztelt emberek jöhetnek be a szigetre. Amit pedig kint megtudtam, hogy az összes alkalmazott oltva, és rendszeresen tesztelve van, pedig a többségük 1 éve nem volt otthon, ők is a szigeten élnek. Rendszeresen hőmérőznek mindenkit, illetve a személyzet ÁLLANDÓAN maszkot visel. Nem csak mikor dolgoznak, és a turistákkal ellentétben ők szabadtéren is. Nagyon komolyan veszik a maszk használatot, mert mindenkit nagyon rosszul érintett, mikor tavaly be kellett zárniuk, és most mindent megtesznek, hogy ez ne forduljon elő még egyszer.
Mindezek ellenére erre a pár napra teljesen kiment a fejünkből az aggódás, és csak a pillanatok megélésére tudtunk koncentrálni, ami már magában is megérte. :)
20210330_115301.jpg
Felejthetetlen élmény volt, és biztos vagyok benne, hogy így vagy úgy, de fogok én még valamelyik Maldív szigetre lépni. :)
Remélem, hogy tudtam segíteni!
Szép napot, és utazás szervezést kívánok mindenkinek!�
20210326_182924_1_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://liv-alive.blog.hu/api/trackback/id/tr3317844105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása